تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

عیب یابی سرد نشدن یخچال فریزر جنرال الکتریک

عیب یابی سرد نشدن یخچال فریزر جنرال الکتریک:یخچال و فریزرها جنرال الکتریک در عین حال کاربردی بودن، وسایل برقی بسیار حساسی هستند. این دستگاه‌ها بعضی اوقات با مشکلات مختلفی مانند کارکرد بی وقفه دستگاه، عدم اتومات کردن فریزر و یخ‌زدن مواد غذایی در یخچال جنرال الکتریک مواجه می‌شوند. در این نوشته مانند گذشته نکات ارزشمندی را درباره سرد نکردن فریزر جنرال الکتریک را برای شما بیان می‌کنیم. موارد بیان شده به ترتیب اهمیت و اولویت بیان شده است. پیشنهاد می‌کنیم برای رفع مشکل سرد نکردن فریزر جنرال الکتریک خودتان موارد بیان شده را به ترتیب بیان شده انجام دهید. در صورتی که مشکل شما حل نشد می‌توانید با کارشناسان متخصص توربو سرویس تماس برقرار کنید تا بتوانید از راهنمایی‌های آن‌ها بهره‌ مند شوید.

عیب یابی سرد نشدن یخچال فریزر جنرال الکتریک

علت 1: کثیفی کویل‌های چگالنده

دلیل اصلی سرد نکردن فریزرجنرال الکتریک کثیفی کویل‌های چگالنده است. اگر کویل‌های چگالنده داخل دیواره‌های فریزر جنرال الکتریک باشند، نیازی به تمیز‌کردن نخواهند داشت. با این حال، اگر کویل‌ها دسترسی آسانی از قسمت پشتی یا زیرین دستگاه دارند، باید هر 6 الی 12 ماه یک ‌بار آن‌ها را تمیز نمایید. اگر کویل‌های کندانسور کثیف باشند، قادر به دفع موثر حرارت نخواهند بود و ظرفیت سرد‌سازی فریزر جنرال الکتریک را به ‌شدت کاهش می‌دهند. اگر کویل‌های چگالنده کثیف باشند یا به مدت زمان زیادی تمیز نشده‌اند، باید آن‌ها را تمیز نمایید.

علت 2: موتور فن تبخیرکننده

دلیل دیگر سرد نکردن فریزر جنرال الکتریک خرابی موتور فن تبخیرکننده است. موتور فن اوپراتور، هوا را از روی کویل‌های تبخیرکننده عبور می‌دهد و آن را در فضای یخچال فریزر به گردش در می‌آورد. اگر موتور فن تبخیرکننده کار نکند، فریزر سرد نخواهد شد. در بیشتر یخچال‌ها، هنگامی که در باز باشد موتور فن کار نمی‌کند. برای چک‌کردن موتور فن تبخیرکننده، درب فریزر را باز کنید و کلید درب را به ‌صورت دستی فعال نمایید. اگر کلید درب فعال باشد ولی موتور فن تبخیرکننده هم‌چنان عمل نمی‌کند، موتور فن تبخیرکننده را تعویض کنید.

علت 3: رله استارت

رله استارت وظیفه تامین برق کمپرسور را دارند. اگر رله معیوب باشد، گاهی اوقات و یا کلاً کمپرسور کار نخواهد کرد. اگر کمپرسور کار نکند، فریزر جنرال الکتریک سرد نخواهد شد. برای تشخیص خرابی رله استارت، فریزر را از برق خارج کنید و رله استارت را از کمپرسور جدا نمایید. از یک مولتی‌متر برای تست وصل‌بودن جریان بین سوکت ترمینال‌های استارت و کارکرد استفاده کنید. اگر جریان رله استارت وصل نبود یا اگر بوی سوختگی داشت، آن را تعویض نمایید.

علت 4: برفک بستن کویل‌های تبخیرکننده

عامل دیگر سرد نکردن فریزر جنرال الکتریک وجود برفک بر روی کویل‌های تبخیرکننده است. اصلی‌ترین دلیل این وضعیت، وجود مشکلی در سیستم برفک‌زدایی است. هیتر ضد برفک هر از گاهی در طول روز روشن می‌شود تا برفک جمع شده بر روی کویل‌های تبخیرکننده را ذوب نماید. اگر هیتر ضد برفک خراب باشد، برفک روی کویل‌های تبخیرکننده ضخیم‌تر می‌شود و کویل‌ها پوشیده از برفک خواهند شد. برای تشخیص خرابی هیتر برفک‌زدایی، از یک مولتی‌متر برای تست وصل‌بودن جریان هیتر استفاده کنید. اگر جریان برق هیتر وصل نبود، آن را تعویض نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.