تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

علت صدا غیر عادی یخچال و فریزر هیمالیا

علت صدا غیر عادی  یخچال و  فریزر هیمالیا:علت صدای یخچال، یکی از مشکلات عمومی که می‌تواند برای هر یخچال هیمالیا به وجود آید صدای زیاد آن است. بعد از گذشت چند سال از کار یک یخچال هیمالیا ممکن است صدای اضافه ای از آن شنیده شود ما در این مطلب علت صرای ترق و تروق، تق تق کردن و دیگر صداهای اضافه را توضیح می‌دهیم.

 علت صدا غیر عادی  یخچال و  فریزر هیمالیا

دلایل ایجاد صدای غیر عادی در یخچال فریزر هیمالیا عبارت است از:

صدای گاز داخل یخچال هیمالیا

گاز (مبرد) داخل لوله‌ها و کمپرسوردر حال گردش می‌باشد که بر اثر فرسودگی و یا جنس بد لوله‌ها، گاز ممکن است رسوبات و یا خوردگی‌هایی از موتور یا لوله‌ها را با خود به گردش در آورد و در یک مسیری این خوردگی‌ها مانع چرخش مناسب گاز شود. که این موضوع صدای بسیار عجیبی مانند زوزه کشیدن را تولید می‌کند. اگر این مشکل به درستی توسط یک تکنسین ماهر تعمیرات یخچال هیمالیا تشخیص داده شد معمولا با یک بار تخلیه گاز و شستن مدار گاز (لوله‌های گاز) و شارژ مجدد گاز مشکل رفع می‌شود.

صدای قل قل کردن روغن کمپرسور

گاهی اوقات بر اثر جابجایی اولیه و نصب یخچال و یا عوامل دیگر، روغن داخل کمپرسور وارد لوله‌های کندانسور و یا اواپراتور می‌شود و درون لوله‌ها یا ابتدای کمپرسور صدایی مانند قل قل کردن یا جوشیدن از یخچال هیمالیا به گوش می‌رسد در این موارد حتما توسط یک تکنسین بسیار ماهر تعمیرات یخچال هیمالیا گاز دستگاه خالی شود و و تمام سیستم و مدار گاز شستشو شود در صورت لزوم باید روغن کمپرسور نیز تعویض شود و مجدد شارژ گاز یخچال هیمالیا انجام شود.

صدای موتور فن اواپراتور یخچال هیمالیا

بر اثر فرسودگی موتور فن این مشکل به وجود می‌آید. معمولا توصیه می‌شود که در مدت زمان‌های مشخص اقدام به بازدید و سرویس دوره‌ای یخچال فریزر هیمالیا شود و در این بازدید دوره‌ای حتما موتور فن روغن کاری شود. موتور خشک و فرسوده باعث می‌شود تا موتور فن روان کار نکند و با بدنه خود درگیر باشد. این موضوع ایجاد صدایی اضافه و آزار دهنده‌ای می‌کند.

صدای موتور فن کندانسور

از اصلی‌ترین دلایل خراب شدن و یا درست کار نکردن موتور فن کندانسور کثیف شدن آن است. برای این که مشکل حل شود باید تمامی مسیر موتور کندانسور و خود موتور تمیز و روغن کاری شوند. البته در صورتی که فرسوده باشد بهتر است تعویض شود.

صدای تق تق کمپرسور یخچال هیمالیا

اگر صدای تق تق از کمپرسور یخچال هیمالیا شنیده می‌شود و موتور یخچال هیمالیا روشن نمی شود این صدا می‌تواند از خرابی رله استارت باشد هنگامی که رله خراب است نمی تواند همزمان ۲ سیم پیچ کمپرسور را در مدار قرار دهد و این صدا بگوش می‌رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.