تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

دلایل کارکرد بی وقفه یخچال و فریزر امرسان

 

 دلایل کارکرد بی وقفه  یخچال  و فریزر امرسان:چرا یخچال امرسان به صورت مداوم و بدون استراحت کار می کند؟ یخچال امرسان یکسره روشن است. از جمله سوال هایی می باشد که ممکن است برای شما پیش آمده باشد. امروز می خواهیم علت این مشکل را برای شما به صورت کامل توضیح دهیم تا مشکل شما برطرف گردد.

 دلایل کارکرد بی وقفه  یخچال  و فریزر امرسان

اگر یخچال امرسان بخواهد خود را خنک نگه دارد ممکن است به طور مداوم کار کند اما در این شرایط ممکن است نتواند کار خود را به درستی انجام دهد. معمولا چند دلیل برای بروز چنین مشکلاتی در یخچال امرسان وجود دارد:

تایمر سیستم برفک زدایی

برخی اوقات کارکرد بی وقفه یخچال امرسان سبب ایجاد مشکلاتی می‌شود و بهره‌ وری یخچال امرسان را کاهش می‌کند. موارد بیان شده مهم‌ترین راه‌کارهای از بین بردن مشکل کارکرد بی وقفه یخچال می‌باشد که براساس اولویت مشخص شده است.یکی از مهم‌ترین علت‌های کارکرد بی وقفه یخچال امرسان مشکل تایمر سیستم برفک‌زدایی یخچال امرسان می‌باشد. زمانی که یخچال در مجموع به مدت 8 الی 10 ساعت در روز کار کند تایمر مکانیکی سیستم برفک زدایی چرخه برفک زدایی را شروع خواهد کرد. در طول این چرخه، کمپرسور به مدت 20 الی 30 دقیقه خاموش می‌شود تا هیتر بخش تبخیر کننده را برفک زدایی کند.

هیتر برفک زدایی

در صورتی هیتر برفک زدایی دچار مشکل شود، شاهد کارکرد بی وقفه یخچال فریزر امرسان خواهید شد. در طول چرخه برفک زدایی، هیتر شروع به ذوب کردن برفک و یخ روی کویل های تبخیر کننده می‌کند. برخی تبخیرکننده ها دارای چندین هیتر هستند. هیتر از یک سیم در داخل تیوبی آلومینیومی یا شیشه‌ای تشکیل شده است که در زیر یا کنار کویل‌های تبخیر کننده قرار گرفته است. یخچال را از برق جدا کرده و پوشش محافظ تبخیر کننده را در دیواره انتهایی بخش فریزر امرسان خارج کنید. سپس هیترها را یافته و با یک مولتی‌متر متصل بودن جریان آن را تست کنید.

ترموستات توقف برفک زدایی

اگر یخچال امرسان شما بیش از حد کار می‌کند، دلیل آن می‌تواند معیوب بودن ترموستات توقف برفک زدایی باشد. این سیستم وظیفه خاموش کردن هیتر برفک زدایی را در انتهای چرخه برفک زدایی، زمانی که دمای تبخیر کننده به 35 الی 47 درجه فارنهایت یا 1.7 تا 8.3 درجه سانتی‌گراد برسد بر عهده دارد. محل آن معمولاً در بخش تبخیر کننده قرار دارد و با رسیدن به بالاتر از دمای 35 الی 47 درجه فارنهایت یا 1.7 الی 8.3 درجه سانتی‌گراد مدار آن باز می شود. پس در محدوده این دما می‌توانید متصل بودن جریان آن را بررسی کنید؛ البته یخچال امرسان را از برق خارج کنید تا خطر برق گرفتگی پیش نیاید. اگر یخچال‌تان از جدیدترین مدل های موجود در بازار باشد، در دیاگرام سیم کشی خواهید دید که مقاومت کنترل جریان (بایاس) داخلی دارد و می‌توانید ترموستات و هیتر را تست کنید.

درز بندی درب یخچال و فریزر امرسان

درب یخچال و فریزر امرسان شما دارای درز بندی در محیط درب است که از جنس لاستیک بوده و آهن‌رباهای داخلی دارد تا درب هنگام بسته شدن در مقابل جریان هوا چفت شود. اگر درز بندی معیوب باشد، دمای یخچال گرم می‌شود و یخچال امرسان برای جبران این افزایش دما باید کارکرد بیشتری داشته باشد و شاهد کارکرد بی وقفه یخچال امرسان خواهید شد. اگر رطوبتی بر روی قفسه ها یا در لبه درب یا در دریچه جریان داخلی هوا دیدید، درز بندی خراب شده است. مطمئن شوید که درز بندی یک‌پارچه و منعطف بوده و ترک خوردگی ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.