تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

نحوه تمیز کردن لوله‌های پشت یخچال فریزر دوو

نحوه تمیز کردن لوله‌های پشت یخچال فریزر دوو :می‌توان گفت یخچال فریزردوو اثر مثبت بیشتری نسبت به دستگاه‌های دیگر در آشپزخانه‌های امروزی   مدرن دارد. یخچال فریزر دوو تا هنگامی که خراب شوند یا دچار ایرادی  اساسی شوند، معمولا به نگهداری کمی برای عملکرد تاثیرگذارتر لازم دارند.

نحوه تمیز کردن لوله‌های پشت یخچال فریزر دوو

1. قطع کردن برق. در مرحله اول یخچال فریزر دوو را باید از برق بکشید و آن را از کنار دیوار جلو کشیده تا به آسانی به پشت آن دسترسی داشته باشید..

2. تعیین محل کویل کندانسور. دو مجموعه از سیم پیچ برای لوازم سرد کننده مثل یخچال و فریزر دوو وجود دارد، که یکی کویل اواپراتور و دیگری کویل کندانسور نامیده می‌شود. به زبان ساده تر، دو کویل به ترتیب یکی با گاز و دیگری با مایع پر شده و بخشی از مدار پیچیده‌ای هستند که دارای یک کمپرسور و سوپاپ انبساط است.:

    یخچال‌های قدیمی دارای سیم پیچ نصب شده در عقب و پشت خود هستند.

    یخچال فریزرهای جدید اغلب دارای کویل کندانسور در پایین خود هستند. احتمالا دارای یک فن نیز هستند که به پخش گرمای کویل کمک می‌کند.:

    فضای پاخور پنل. پنل پایین جلو یخچال دوو را جدا کنید و به دقت سینی میعان را بیرون بکشید. با بازدید چشمی بالای این فضا امکان دارد یک کویل کندانسور پهن را بیابید.

    دسترسی پنل عقب. اگر پشت فضای پاخور جلو چیزی نیافتید، یخچال فریزر دوو را باید جلو کشید تا بتوان از پشت یخچال فریزر دوو کار یافتن را ادامه داد.

قطع کردن برق یخچال فریزر دوو

3. دوشاخه را از برق بکشید. حتما حتما! اطمینان حاصل کنید که یخچال فریزر دوو از برق کشیده شده باشد.

4. جاروبرقی کشیدن لوله‌های سیم پیچ. با سری پلاستیکی یا برس دار جاروبرقی، با دقت هر جا که خاک و گرد و غبار دیده می‌شود را جاروبرقی بکشید. مراقب باشید که به پره‌ها و سیم‌ها آسیبی نرسد.

5. جاروبرقی کشیدن فن. اگر فن در دسترس و قابل مشاهده بود، تمیز کردن آن به عبور جریان هوا در سراسر کویل کندانسور کمک خواهد کرد. اگر گرد و خاک روی پره‌های فن جمع شود، جریان هوا کم شده و تحت تاثیر آن سبب زود خراب شدن کمپرسور می‌شود.

6. برس زدن گرد و خاک مانده و چسبیده. با استفاده از یک قلم مو نقاشی باریک، به آرامی گرد و خاک مانده و چسبیده روی لوله‌های پشت یخچال فریزر دوو را تمیز و پاک کنید..

7. برگرداندن یخچال دوو به جای خود. یخچال فریزر دوو را به موقعیت خود برگردانید و به برق وصل کنید. ورودی آب و سیم برق را نیز مرتب کنید تا گره نخورد یا احیانا از طرف یخچال فشاری به آن وارد نشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.