تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

برد یخچال چیست؟و نحوه عملکرد آن در یخچال فریزر

برد یخچال چیست؟و نحوه عملکرد آن در یخچال فریزر: تمام وسایلی که برد دارند باید تعدادی سنسور میز داشته باشند تا بتوانند گرما و سرما و فشار دما و… را به برد اصلی اطلاع دهند. از آنجا که کار ما در زمینه یخچال فریزر میباشد؛ به آن می پردازیم.میدانیم که در یخچال برد وظیفه پردازش تمامی اطلاعات را دارد به این منظور توسط چند سنسور این گزارشات برد و برنامه‌ای که در حافظه آی آی سی به اندازه ۰.۱ اعداد نوشته شده است دستور میگیرد.بنابراین هر زمان با نقص یا مشکلی روبه رو شدید سریع به سراغ برد نروید زیرا اول باید مقدار برقی که به سنسور می رسد مقدار خروجی جریان که از سنسور به برد انتقال مییابد کنترل شود بیشتر اوقات ایراد از سنسورهای دستگاه می باشد پس از بررسی کامل سنسور می‌توان گفت که برد ایراد دارد.

برد یخچال چیست؟و نحوه عملکرد آن در یخچال فریزر:

برد الکترونیکی یخچال "مغز" یخچال است که اجزای اصلی مانند کمپرسور و فن یخچال را کنترل می کند.مادربرد (همچنین به عنوان برد اصلی شناخته می شود) همه چیز را کنترل می کند، به طور کلی، هر چیزی که بر روی یک یخچال تاثیر می گذارد، می تواند توسط مادربرد بوجود آید.

دو نوع سنسور در یخچال فریزر:

سنسور NTC وظیفه : انتقال سرما

اکثراً بیشتر سنسورهای یخچال از نوع سنسورNTC می باشد.

سنسور PTC. وظیفه : افزایش دما را نشان میدهد.

به صورت خلاصه و مفید در صدر جدول خاصی دارد که در دمای معینی مقدار جریان را عبور می دهد، بنابراین واحد اندازه گیری سنسور ها را کیلو اوهم تعیین کرده اند که توسط تکنسین با مولتی متراهم متر قابل اندازه گیری می باشد برای هر دستگاه سنسور فابریک و مشخص شده ای برای خودش بر مبنای کیلو اهم خریداری و نصب گردد تا برد بتواند گزارش صحیح و پردازش مناسب داشته باشد.

برد یخچال چیست؟

با توجه به پیشرفت در زمینه تکنولوژی و علم ، تولیدات لوازم خانگی برای ایجاد نو آوری ها و کارایی بهتر از وسیه قطعاتی جدید را جایگزین قطعات قبلی می کند تا کارایی بهتری را در لوازم خانگی ارائه دهد ، این پیشرفت در یخچال به جایگزینی برد و مدارات الکترونیکی به جای ترموستات و کنترل کننده های مکانیکی است .
در یخچال های جدید برد الکترونیک جایگزین تایمر دیفراست شده است  و این جایگزینی به مصرف کمتر انرژی نیز کمک می کند .ترمیستور وظیفه گزارش دما را به برد الکترونیک در یخچال دارد و مغز پردازشگر برد طبق گزارش برنامه لازم را صادر کند .با در نظر گرفتن اینکه یخچال های  تولید جدید دارای برد های تخصصی و پیشرفته تری می باشند که وظیفه آنها کنترل سایر قسمتها از جمله: فن ،کمپرسور، المنت ، درب ها، یخساز ، سنسورها و ...... می باشد، بنابراین اگر برد یخچال دچار مشکل و نقص فنی شود باید تعمیرات آن را به تعمیرگاه های مجاز بسپارید و از دست کاری کردن آن بپرهیزید .
توربو سرویس اینجا است تا چنانچه نیاز به تعمیر برد الکترونیکی یخچال خود پیدا نمودید سریعا تعمیرکار یخچال در محل حضور پیدا کرده و اقدام به رفع عیب مینماید .  شما عزیزان برای استفاده از خدمات یخچال فریزر کافی است از خدمات  نمایندگی توربو سرویس بهره مند شوید .

تشخیص عیب برد الکترونیکی یخچال

برای یک تشخیص آسیب دیدگی، یک تکنسین را ترتیب دهید.اگر شما نیاز به تعویض آن دارید، از جایگزینی که مورد تأیید سازنده باشد استفاده کنید. هشدار: تعمیر لوازم خانگی می تواند خطرناک باشد. از ابزارهای مناسب و تجهیزات ایمنی استفاده کنید و تمام دستورالعمل های ایمنی را دنبال کنید. به تعمیر ادامه ندهید تا هنگامی که مطمئن شوید تمام مراحل را می دانید و قادر به انجام تعمیرات هستید. برخی از تعمیرات باید توسط یک تکنسین واجد شرایط توربو سرویس انجام شود.
مرحله 1: برق را قطع کنید
یخچال و فریزر را به جلو بکشید و یخچال را از برق جدا کنید. یخچال را حرکت دهید تا به راحتی به قسمت برد کنترل یخچال برسید.
مرحله 2: پوشش روی صفحه برد الکترونیکی یخچال را بردارید
محل قرار گرفتن برد الکترونیک بر اساس مدل متفاوت است می تواند در پشت یخچال و فریزر باشد، در داخل یخچال و فریزر ، در دیوار جانبی و یا سقف باشد. با استفاده از یک پیچ گوشتی، پیچ را از پوشش برد الکترونیک خارج کنید.سپس پوشش را بردارید.
مرحله 3: سیم را جدا کنید
قبل از جدا کردن سیم ها از تصویر دیجیتالی آنها استفاده کنید تا بعدا بتوانید آنها را به طور صحیح وصل کنید. بسته به نوع اتصال دهنده، ممکن است مجبور باشید اتصال دهنده ها را با انبردست ویا پیچ گوشتی باز کنید. تمام سیم ها را از صفحه برد الکترونیکی جدا کنید.
مرحله 4: برد الکترونیکی یخچال را خارج کنید
با استفاده از پیچ گوشتی زبانه های قفل پلاستیکی را آزاد کنید و سپس صفحه برد الکترونیکی را خارج کنید.
مرحله 5: صفحه کنترل الکترونیکی جدید را نصب کنید
صفحه کنترل الکترونیکی جدید را در دستگاه قرار دهید کنید. با راهنمایی از یادداشت های خود و یا عکس دیجیتال، سیم را به برد الکترونیک جدید وصل کنید.
نکته: برای تخلیه استاتیک که می تواند به برد الکترونیکی جدید آسیب برساند، قفسه فلزی را لمس کنید.
مرحله 6: درپوش را دوباره نصب کنید
پوشش را روی محفظه جعبه برد الکترونیکی قرار دهید و پیچ را بچرخانید. پیچ را بر روی سوراخ بگذارید و محکم ببندید.
مرحله 7: بازگرداندن برق و اتصال آب
سیم برق را به پریز برق وصل کنید. خط لوله آب را مجددا نصب کنید و شیر آب را برقرارکنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.