تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

چگونگی ذوب برفک در یخچال فریزر آاگ

چگونگی ذوب برفک در یخچال فریزر آاگ:با باز شدن درب یخچال فریزر آاگ مقداری از هوای گرم محیط وارد یخچال فریزر آاگ شده و بر اواپراتور قطرات آب را ایجاد می کند  طی زمان قطرات آب ایجاد شده ، توده های عظیم یخ یا بعبارت دیگر برفک را ایجاد می سازد که توسط آن ها عمل سرما سازی مختل می شود از این رو نیاز است در فواصل زمانی معین نسبت به ذوب برفک ها اقدام شود. 
 

چگونگی ذوب برفک در یخچال فریزر آاگ

در اکثر یخچال ها برای نائل آمدن به این منظور تدبیری اندیشیده نشده و تنها راه ذوب برفک ها ،باز گذاشتن درب یخچال فریزر آاگ است که در این حالت برق آن از مدار قطع می شود. روش دیگر استفاده از چند لایه سیم المنت است که بدور اواپریتور پیچیده می شود .هر گاه ذوب برفک ضروری به نظر آمد،باقرار دادن ترموستات در وضعیت مخصوص ذوب برفک ،المنت تولید گرما نموده ویخ های زائد را از میان می برد.

انواع گاز به کار رفته در یخچال فریزر آاگ

در یخچال های دیفراست آاگ گازی که امروزه متداول ترین شکل ذوب برفک است از شیر سولنوئیدی استفاده می شود . این شیر دارای دو ورودی و یک خروجی مطابق شکل است . ورودی در حالت معمولی مسدود است اما با اتصال برق به شیر الکتریکی ، مسیر Bنیز باز می شود و گاز گرم از این مسیر به خروجی راه می یابد. همانطور که در شکل دیده می شود زمانی که به شیر الکتریکی برق نمی رسد گاز سرد باورود به قسمت و خروج مستقیم از قسمت وارد اواپریتور شده و عمل سرما سازی صورت می گیرد.با اتصال برق به شیر الکتریکی ،مسیر باز شده و گاز گرم از مسیرخارج شده و محفظه اواپریتور را گرم می سازد.گرمای محیط اواپریتور برفک های بوجود آمده را ذوب می سازد و پس از ذوب برفک ها ،یک ترموستات مجددا" شیر سولنوئیدی را بحالت قطع و در واقع مسدود بودن مسیر ، باز می گرداند.در شکل بالا همین مکانیسم بتوسط شیر سولنوئیدی با یک ورودی و یک خروجی دیده می شود.

نحوه ذوب شدن برفک یخچال فریزر آاگ

البته اشکال دیگری از ذوب برفک نیز بکار گرفته شده که امروزه کاربرد کمتری دارد . به عنوان مثال می توان نوع دیفراست با شمارش دفعات باز و بسته شدن درب یخچال فریزر آاگ را نام برد . با قرار دادن کلید مخصوص شمارش زیر درب ،تعداد دفعات باز و بسته شدن درب شمارش شده و به محض رسیدن تعداد آن به عدد تنظیمی کلید، مدار یخچال فریزر آاگ برای مدتی قطع می شود .در زمان توقف کمپرسور ،بر اثر افزایش دمای محیط یخچال آاگ برفک ها ذوب می شوند. ویا می توان بروش استفاده از تایمر اشاره نمود در این روش پس از زمان معینی تایمر مخصوص عمل نموده و مدار را قطع می سازد . در بعضی از یخچال ها آاگ،تایمر بمحض قطع مدار اصلی ،مدار المنت پیچیده شده بدور اواپریتور را بر قرار نموده تا عمل ذوب برفک با سرعت بیشتری انجام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.