تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

تعمیر تعویض یخچال فریزر دوو

موتور یخچال فریزر شارپ تعمیر و تعویض آن

موتور یخچال فریزر شارپ تعمیر و تعویض آن:مهمترین بخش یخچال فریزر  شارپ شما دستگاه کمپرسور یا همان موتور است چرا که قلب یخچال فریزر می باشد، موتوری که گاز تبریدی را حول سیستم می‌گرداند و باعث ایجاد سرما می‌شود. اکثر افراد آن را تنها به عنوان «بطری سیاه» در پشت دستگاه‌شان می‌بینند که تعدادی لوله و سیم از آن خارج می‌شود. بدیهی است که کمپرسور چیزی بیشتر از این است. برای تعمیر موتور یخچال خود با کارشناس ما با شماره 09120448148 تماس بگیرید

موتور یخچال فریزر شارپ تعمیر و تعویض آن

در حالی که اغلب افراد در مورد چگونگی کارکرد یخچال و فریزرها شارپ سردرگم هستند، آنها در واقع چیزهای بسیار ساده‌ای هستند که به فناوری‌هایی متکی هستند که اغلب بسیار قدیمی‌اند، تصور چگونگی کارکرد یخچال‌های مدرن از گذشته‌های بسیار دوری با ما بوده است.

این بدان معناست که گاز در این سیستم توسط کمپرسور درون لوله «پمپ» می‌شود و این همان ماهیت کمپرسور است، یک پمپ. این پمپ الکتریکی کوچک در محفظه‌ای مهر و موم شده قرار دارد و در آنجا در روغن با تعدادی بیت و فنر معلق است که اکثر افراد نیازی به دانستن در مورد آن ندارد. تا زمانی‌که از کار می ایستد. این روش سرمایش به دهه‌های قبل باز می‌گردد، اصلا چیز جدیدی نیست و فیزیک آن به خوبی قابل فهم است.

تنها تغییر واقعی کمپرسور در پنجاه سال گذشته کاهش مصرف انرژی بوده که به یک مدل آنها «کمپرسورهای خطی» می‌گویند، در این مدل در عوض اینکه کمپرسور خاموش و روشن شود سرعت دور موتور کم و زیاد می شود، کمپرسور خطی می‌تواند مانند یک سوئیچ دیمر بالا و پایین برود.

اجزاء تشکیل دهنده ی کمپرسور یخچال فریزر شارپ 

موتور یخچال فریزر شارپ مجموعه ای مکانیکی است که پیستون، میلنگ و سوپاپ ها را شامل می شود. میلنگ که توسط یک موتور آسنکرون داخل محفظه کمپرسور یخچال شارپ قرار دارد، با چرخش خود سبب می شود پیستون مانند یک تلمبه عمل کند و با باز و بسته شدن سوپاپ ها، گاز موجود در لوله ها و سیلندر به گردش درآید، گاز مرتبا از لوله ی برگشت مکیده شده و با فشار به لوله ی رفت وارد می شود در نتیجه گاز سرما ساز متناوبا در حال حرکت بوده و عمل سرمازی انجام می شود.

قابل ذکر است در کمپرسورهای نوع خطی و نوع اسکرال و کمپرسور روتوری دیگر میلنگ وجود ندارد. خنک کردن و روانکاری قسمت مکانیکی و الکتریکی توسط مقدار مشخصی روغن که داخل پوسته وجود دارد، انجام می شود، برای خنک کردن کمپرسور و کندانسور در فریزرهای بزرگ از فن استفاده می کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.